17 - Uměleckoprůmyslové práce

  1. Sbírkalupa Sbírka Sklářského muzea Nový Bor
    ÚzemíPřevážně severní Čechy - Borskošenovská oblast
    Obdobíod 17.století do současnosti
    PředmětySklo, sklářské pomůcky a nářadí, grafiky
    Obor17 - Uměleckoprůmyslové práce
    Počet předmětů6523
      Váza – z bezbarvého a růžového opalínového skla; hutně tvarovaná a zdobená – motiv růže, tělo válcovitého tvaru na podstavě; Klášterský Mlýn, Lötz Witwe, kolem 1893 Mísa – z růžového skla vrstveného bílým opálem; úzká kruhová podstava, tělo vzhůru široce rozevřené; broušená; n. p. Borské sklo, Nový Bor, kolem 1960 Váza – z bezbarvého skla; zužující se čtyřboké válcovité tělo; matovaná, malovaná vysokým smaltem a zlatem - motiv papoušků; Alexander Pfohl sen., Nový Bor Váza – ze šedozeleného skla; válcovité tělo naspodu projmuté, vzhůru vyduté, ústí zúžené; uvnitř matovaná, malovaná emaily – růže, zlacené arabesky; Josef Pohl, Nový Bor, kolem 1905 Zrcadlo – obdélné, s bohatě profilovanou kartuší a nástavcem; broušené a ryté - motiv květin a rozvilin; Sloup v Čechách, 19. století Podnos – z bezbarvého skla; broušený, klínové řezy v abstraktním motivu; Vratislav Šotola, n. p. Borské sklo, Nový Bor, 1958 Číška – z bezbarvého skla; válcovitý tvar; červeně lazurovaná, broušená – čočky po celém plášti, sign. F. E.; Friedrich Egermann, Nový Bor, 1847 Objekt „Triga“ – z bezbarvého skla; na širší základně, tvar disku; broušený, rytý - motiv trigy; Jiří Harcuba, fa Crystalex, Nový Bor, 1974 Váza – z bezbarvého skla; hutně tvarovaná a zdobená – hutní optika; tělo vejčité s válcovým hrdlem na třech nožkách, dvě zalomená ucha; Harrachovská sklárna, Nový Svět, po 1895 Váza – z našedlého skla; protáhle vejčité tělo nahoře vyduté, válcovité hrdlo; malovaná a zlacená – orientalizující dekor; sklářská škola v Novém Boru; kolem 1885 Plastika ve tvaru hlavy koně – z bílého skla vrstveného zeleným; hutně tvarovaná a zdobená, použití barevné drti; Václav Machač, Nový Bor, 1987 Váza – z bezbarvého skla vrstveného zeleným a modrým; tělo válcovitého tvaru; až k jádru asymetricky odbroušené obdélníky; Petr Stehlík, Nový Bor, 2002 Depozitář uměleckoprůmyslové práce NB 02 Váza – z bezbarvého skla vrstveného modrým; projmutý válcovitý tvar; broušená; sklářská škola v Novém Boru pro firmu Johann Oertel & Co., kolem 1914 Mísa – z bezbarvého skla; tělo vzhůru rozevřené; matovaná, malovaná a žlutě lazurovaná; sklářská škola v Novém Boru pro firmu Johann Oertel & Co., kolem 1914 Váza – z tmavohnědého skla, tělo vzhůru kónicky zúžené, hutní nálepy; malovaná zlatem, stříbrem a reliéfní barvou – větévky s květy slivoně; Novoborsko, po 1900 Váza – z bílého opálového skla; protáhle vejčitý tvar, válcovité hrdlo s miskovitým okrajem; malovaná a zlacená – ptáčci na větvi; Eduard Rösler, Nový Bor Pohár – z bílého opalínového skla; kruhová patka, dřík s ořechem, hranovaná kónická kupa; broušený, malovaný emaily, zlacený; severní Čechy, 40. léta 19. století Váza – z bezbarvého žlutě lazurovaného skla; kruhová podstava, čtyřboké kónické tělo, rozevřený okraj; irizovaná, leptaná, malovaná stříbrem; fa Carl Goldberg, Nový Bor Pohár – z bezbarvého skla; kruhová patka, štíhlý dřík, trychtýřovitá kupa; žlutě lazurovaný, broušený; návrh: Otto Prutscher; fa Meyr´s Neffe,  Adolfov u Vimperka, kolem 1908 Mísa – z bezbarvého skla; polokulovitého tvaru s vykrajovaným okrajem; broušená, na dně palmeta z klínových řezů, na plášti motiv tulipánů; Kamenický Šenov Pohár – z bezbarvého skla; osmihranná patka, dřík s ořechem, hranovaná kónická kupa; červeně lazurovaný, zlacený, rytý – veduta Haidy (Nový Bor); Novoborsko, před 1850 Pohár – z bezbarvého skla; na noze, vejčitá kupa dole s prstencem; červeně lazurovaný, broušený, rytý - „Bitva u Aspern“; August Böhm, Mistrovice Mísa – ze zeleného skla; čtyřboký nepravidelný tvar; leptaná, malovaná vysokým smaltem a zlatem – motiv třešní; Alexander Pfohl sen., Váza – ze zeleného skla; kónické vzhůru zúžené tělo, miskovitý okraj; hutně tvarovaná a opřádaná červenými nitěmi, irizovaná; fa Pallme König & Habel, Košťany, po 1900 Mísa – z bezbarvého skla; broušený okraj, malovaná emaily a zlatem – motiv ženské hlavy ve stylu A. Muchy, rostliny a ptáčci; sign: Simm; Kamenický Šenov - Prácheň, 1904 Váza – z bezbarvého skla; kulovitého tvaru; matovaná, malovaná a zlacená - portrét ženy a stylizované dekory ve stylu art deco; nálepka: „Irene“, Erwin Pfohl, Nový Bor, kolem 1935 Váza – z růžového opálového skla, vrstvená fialovým a zeleným; kónické vzhůru zúžené tělo, naspodu vyduté; leptaná – stylizované květiny; sign. Gallé, Nancy, Francie, kolem 1900 Objekt – z bezbarvého skla; kulovité tělo na třech dutých hutně tvarovaných kapkách, opakují se i na vrchu, plášť s tyrkysovými nálepy; René Roubíček, Nový Bor, kolem 1964 Lahev se zátkou – z bezbarvého skla vrstveného bílým a modrým; vejčité tělo, válcovité hrdlo; broušená, malovaná, zlacená, lepené kamínky; fa Vogelsang & Söhne, Nový Bor, 1848 Umyvadlo – z bezbarvého skla; červeně lazurované, ryté, po obvodu motiv laní a jelenů v lese; Novoborsko, 2. polovina 19. století Talíř – z bezbarvého skla; malovaný emaily a zlatem – orientalizující dekor; sklářská škola v Novém Boru, 80. léta 19. století Váza – z bezbarvého skla; válcovitého tvaru, vzhůru oble mírně rozevřená; rytá - abstraktní motivy; Karel Wünsch, n. p. Borské sklo, Nový Bor, 1960 27. NB 3083Litofánie – z bezbarvého skla vrstveného modrým a červeným, olověný rám s pruhy ze zeleného skla; obdélný tvar; rytá – motiv ženské hlavy v kápi; borskošenovská oblast Váza – z bezbarvého skla; obráceně kornoutovitého tvaru; malovaná emaily – abstraktní motiv; Vladimír Kopecký, n. p. Borské sklo, Nový Bor, 1959–1960 Forma – ze dřeva; tvar kvádru, rozevírací s tlačákem na skleničky Konvička – z bezbarvého skla; nízký široký válcovitý tvar, ploché ucho; broušená – geometrický dekor; severní Čechy, kolem 1820 Flakon s kovovým rozprašovačem – z bezbarvého skla; trojkónický tvar; černě lazurovaný, matovaný, broušený, rytý; fa Karel Palda, Nový Bor, kolem 1930 Váza – z mléčného skla; na kruhové patce, vejčité tělo; matovaná, malovaná emaily a švarclotem, zlacená, perličkový email; dílna Friedricha Egermanna, Nový Bor, kolem 1815 Váza – z bezbarvého masivního skla; kónický tvar; broušená, na plášti široké plastické pruhy; František Beránek, sklářská škola v Novém Boru, 1945–1946 Pohár – z bezbarvého skla; kruhová patka, balustrový dřík s rubínovou nití, kónická kupa; rytý – galantní scéna; severní Čechy, 1. čtvrtina 18. století Váza – z bezbarvého skla vrstveného fialovým; zploštělé tělo, uprostřed oble vyduté; leptaná, zlacená; Heinrich Strehblow, sklářská škola v Novém Boru, kolem 1910 Veduta – na papíře podlepeném kartonem; kvaš, vyobrazení borského náměstí s návštěvou excísaře Ferdinanda u Friedricha Egermanna v roce 1855; Ferdinand Student, Nový Bor Váza – z bezbarvého skla; naspodu oblá, vzhůru kónicky rozevřená; lineárně leptaná, malovaná – motiv klaunů; návrh: Stanislav Libenský, sklářská škola v Novém Boru, 1945–46 Váza – ze žlutozeleného skla vrstveného růžovým; čtyřboké tělo, kónické, se zalomením naspodu; leptaná – motiv stylizovaných pavích per; sklářská škola v Novém Boru, po 1900 Váza – z bezbarvého skla vrstveného zeleným; naspodu seškrcený soudkovitý tvar; leptaná, rytá – stylizované listy a ornamenty; sklářská škola v Novém Boru, kolem 1900 Dóza s víkem – z bezbarvého skla; široký válcovitý tvar, víko s plochou úchytkou; rytá – motiv rostlin a srn; autor: Karel Hrodek, sklářská škola v Novém Boru, kolem 1948 Podnos na noze – z modrého skla; na kruhové patce, dřík tvaru ořechu, široce rozevřená mísa; broušený; Alexander Pfohl jun., Nový Bor, po 1920 Váza – z bezbarvého a modrého skla; hutně tvarovaná; naspodu baňatá se zatavenou kovovou síťkou, úzké dlouhé hrdlo; Oldřich Lipský, Nový Bor, 1966 Soubor – vázy a mísa; sklo triplex, stříkané studenými barvami – žlutá, oranžová a bílá – stylizované květy, návrh: Lenka Löblová, fa Crystalex, Nový Bor, kolem 2000 Talíř – z bezbarvého lehaného skla; pískovaný, s černou perokresbou, malovaný -  motiv zebry; Šárka Zikmundová, sklářská škola v Novém Boru, 2001 Depozitář uměleckoprůmyslové práce NB 01 Depozitář uměleckoprůmyslové práce NB 03